torsdag den 22. maj 2008

Ting 22 - Bibstream.dk

Bibstream ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal mene om - endnu. Jeg tror at den lige som så mange andre biblioteks projekt hjemmesider har lang vej igen, før det bliver så interessant et tilbud at folk vil flokkes her. Det er lidt som med en bog; bliver man ikke fanget i løbet af de første par sider, så gidder man ikke læse bogen.
Jeg synes jeg havde meget svært ved at finde noget jeg gad se.
Først forsøgte jeg mig med en søgning på min hjemby Harboøre - ingenting. Så prøvede jeg med strandinger, for jeg var da næsten sikker på at så ville nogle af de der gamle strandingshistorier fra Vrist og Langerhuse komme frem, men nej. Det gjore de ikke. Så prøvede jeg med en søgning på Cheminova, for der måtte da findes mindst e´n film om Cheminova. Det gjore der bare ikke. Hrm..... gode råd var dyre. Så så jeg lidt på nogle af de film der ligger til en start og jeg så filmen med anden. Den var kort og lidt sød. Så så jeg lige starten af Bogbussens farvel - var lige kedelig nok, så det blev ikke til ret meget kiggeri. Jeg så også 5 way from 1 cecan 185 in 2006. Sky diving - flot film med fed musik.

Under Mest sete fandt jeg en gammel s/h novellestumfilm der var en filmatisering af en af H.P. Lovecrafts bøger. Den var straks meeeget mere interessant og jeg tænker at jeg vil se hele filmen når jeg har tid engang - det bliver nok først i en sen nattetime der hjemme tror jeg....

Om jeg har lyst til at bruge BibStream? Jae...., nu har jeg jo ikke kameramobil og de små film jeg laver af mine børn med mit digitalcamera, har jo nok kun familiær interesse. Så jeg kommer nok aldrig til at bidrage til morskaben. Men jeg kan på sigt godt se hvor denne hjemmeside vil blive interessant; hvis lokalhistoriske arkiver begynder at lægge alle deres film om personer, udstillinger, steder m.m. op her så alle kan se dem!!? Se, dét vil være interessant.

Ingen kommentarer: