torsdag den 29. maj 2008

Sjovt

Jeg har lige set at vi har fået den nyeste bog i serien De sorte troldmænd. Jeg opdagede den ikke da vi fik de fire første bind. Men tror at det nok var fordi den har været reserveret så de er gået direkte til lånerne og ikke på udstillingshylden. Derfor troede jeg at vi ikke havde fået serien her hos mig.
Under udlånsstatus kunne jeg se at i hele Esbjerg kommunes bibliotekssystem er der 1 ex. hos alle undtagen her hos mig i Bramming. Her er der 2-3 ex. af hver titel. Godt gået synes jeg. ;-)
Men jeg blev så lige nysgerrig efter at se hvis bøger det er jeg har her hos mig og her kommer det sjove:

Vi har købt 6 bøger af Sonea og de er købt til
Bramming
Esbjerg
Esbjerg, men befinder sig nu i bogbussen
Kvaglund
Ribe, men befinder sig nu i Sædding
Sædding, men befinder sig nu i Bramming

Ferguns hævn:
Bramming
Esbjerg, men befinder sig nu i Bramming
Esbjerg
Kvaglund, men befinder sig nu i Sædding
Ribe, men befinder sig nu i Bramming
Sædding, men befinder sig nu i Esbjerg

Novice
Bramming
Esbjerg, men befinder sig nu i Kvaglund
Kvaglund, men befinder sig nu i Sædding (!)
Ribe, men befinder sig nu i Bramming
Sædding, men befinder sig nu i Esbjerg

De udvalgte
Bramming
Esbjerg, men befinder sig nu i Bramming
Esbjerg, men befinder sig nu i Sædding
Kvaglund, men befinder sig nu i Esbjerg
Ribe, men befinder sig nu i Sædding

De bytter rundt på kryds og tværs, hvilket også er meningen ved den flydende materialebestand. Men det er da sjovt at se hvor meget det egentlig er de kommer rundt. Og hvor mange ex. der befinder sig hvor.

Sjovt, ikke?

1 kommentar:

poulsen sagde ...

Jo - det kan være ganske sjovt at kigge på ex tal og undersøge hvordan mønsteret er. Og sådan må det nødvendigvis være med flydende materialesamling. Forleden undrede jeg mig over at alle 5 ex af den nyeste DVD til kørekort alle stod på HB. En gang - når de fylder for meget på hylden? - bliver de sikkert sendt ud til de lokalbiblioteker de er tiltænkt?
Hilsen Hanne