tirsdag den 27. maj 2008

Hvorfor mænd ingen ting fatter og kvinder altid mangler sko

Dette er titlen på en bog jeg lige fandt da jeg hjalp en låner med at finde en bog hun skulle bruge til en opgave. Titlen er da så sjov at man er nødtil at se lidt indeni. I bogens indholdsfortegnelse ser jeg straks de forjættende og ganske rigtige antagelser om mænd:

Syv ting mænd gør som driver kvinder til vanvid
1; Hvorfor kommer mænd altid med løsninger og gode råd (især det sidste er helt vildt enormt irriterende og surheds fremkaldende)
2; Hvorfor zapper mænd altid med fjernbetjeningen? (DET gør de! Hvorfor?? Det er så ski... irriterende at se en kvart udsendelse, så slutningen på en film, så lidt musik video, så et eller andet dumt. Hvorfor??)
3; Hvorfor vil mænd aldrig spørge om vej? (Ja, hvorfor? Jeg spørger og spørger hele tiden. Er også rigtig dårlig til at finde der hen hvor jeg skal, hvis det er første, anden eller 3. gang jeg skal et sted hen. Er ikke bange for at spørge fremmede om vej. Meeen, mænd sidder og fedter med et kort medens de kører bil. Holder lidt ind til siden. Kører forkert. Finder "genveje", "smutveje" og så videre)
4; Hvorfor slår mænd aldrig brættet ned? (på et tidspunkt boede jeg i Aalborg og delte toilet med en masse mænd og toiletsædet var konstant aldrig slået ned. Til sidst satte jeg gule post it på undersiden af toiletsædet med Vær venlig at slå sædet ned! Tak! Det gav kun en ganske ringe og ganske kortvarrig effekt...)
5; Hvorfor gidder mænd ikke shoppe? (???)
6; Hvorfor har mænd sådan nogle ulækre vaner? (et kapittel jeg i sagens natur nok springer over.....Er ikke sikker på at jeg kan klare at se sort på hvidt hvilke vaner der er tale om??)
7; Hvorfor elsker mænd sjofle vitigheder? (Kan jeg da godt forstå. Elsker dem også selv)

Denne bog må jeg lige have med mig hjem. Så kommer jeg måske retur med gode råd og forklaringer??!

2 kommentarer:

bjørnskovs hule sagde ...

Hej Jalo

Nu du skriver, at mænd ikke vil spørge om vej. Noget der irriterer mig enormt er, når vi er i et byggemarked og vi ikke kan finde det vi skal bruge. Så går jeg da hen og spørger i stedet for at bruge en ½ time med at lede. Men nej Preben vil hellere selv finde det.

Marcus sagde ...

Hej, faldt tilfældigvis over det her indlæg på Google, i min søgen på mere info om den bog du nævner, og ville lige kommentere på noget, jeg har tænkt lidt over:

Hvis vi nu siger, der bor en mand og en kvinde sammen. Hvorfor er det så manden, som skal slå brættet ned og ikke kvinden, som skal slå det op?