tirsdag den 27. maj 2008

Jah, det er jo ikke fordi han er nærig, men...

Så har jeg økonomisk lavvande igen her sidst på måneden. Som sædvanligt. Derfor går jeg endnu en gang den tunge gang til min bedre halvdel for at "låne" penge til benzin, mad og biograftur med vennerne. Jeg har som udgangspunkt intet at gøre godt med og det ved han godt. Ved I hvad han så siger? "Hvor meget skal du bruge? 100 kr.?
Hmmmm. Biografbilletten alene koster 80 kr. Så er der 20 kr til benzin....
Sigende tavshed.
"NÅ, så 200 kr. da?"
Stadig tavshed.
"250 kr.?"
Det er så her jeg midster tålmodigheden og siger "500 kr". Det er det mest realistiske bud på biograf tur med lidt mad først, benzin og mad til familien.
"500 kr!!?" - forfærdet.

Nå, jeg ved at jeg får den tiltrængte økonomi indsprøjtning og det uden brok. Også selv om jeg ikke har været så god til at betale tilbage - faktisk næsten aldrig. Det hedder vidst langtidslån. Eller fælles økonomi...??

Men jeg kunne nu godt ønske mig at det ikke var nødvendigt. Måske jeg skulle blive sygeplejerske eller pædagog?
Der fik de den, gjore de.

Ingen kommentarer: