torsdag den 22. maj 2008

23 Ting, afslutningen

Jeg synes at summen af 23 ting tager sig godt ud her til sidst. Det har været et meget lærerigt forløb, uanset om det har været noget jeg vil bruge igen eller ej. Og der er da selvfølgelig noget jeg vil fortsætte med at bruge.

Som en side gevinst så synes jeg, at jeg tilmed har fået større mod på og lyst til at lege med nogen af alle de andre muligheder der ligger på nettet. For eksempel har jeg nu også bevæget mig ind på Facebook og fået kontakt til venner og bekendte fra fortiden og det er jeg rigtig, rigtig glad for.

For at tage det første først; Denne blog har jeg bestemt mig for at forsøge at føre videre. Jeg synes det er sjovt at skrive og at få kommentarer. Kunne blot ønske mig at der kom flere. :-)

RSS kan jeg da godt se nytten af, men vil nok p.t. fravælge den service. Dels fordi jeg simpelthen ikke får læst alle de nyhedsbreve der vælter ind i min RSS Reader og dels fordi at selv om jeg interesserer mig for nye medier, så er det altså ikke ensbetydende med, at jeg gidder læse alt hvad der bliver skrevet om dette emne. Men måske hvis jeg kan få det reduceret til moderate mængder, så er jeg kørende igen.

Flickr er jo sjov og der er rigtig mange billeder at vælge imellem. Og så må man endda bruge de fleste billeder til eget brug. Jeg har endda tænkt på at dele nogle af mine egne billeder på Flicker.

Siden uge 8 har jeg brug tagging på alle de gode hjemmesider jeg har været så heldig at finde, så jeg siden har kunnet bruge dem både privat og på arbejde. Tagging er helt klart en af de ting jeg vil blive ved med at bruge. Det er en mulighed jeg har manglet, så hurra for det.

Min Wiki håber jeg på vil forsvinde af sig selv på et eller andet tidspunkt. Ellers må jeg hellere tage mig sammen til at få den lukket, så der ikke er nogen der finder den ved en fejl. Jeg kan som sagt godt se anvendelsesmulighederne for en wiki, men har bare ikke selv lyst til eller viden at dele med andre. Jeg tænker at man vel burde være noget nær ekspert for at dele sin viden med andre. Og da jeg ikke er ekspert i noget som helst, må jeg nok hellere overlade det til andre.
Deezer har jeg tænkt på at bruge igen for at få noget andet musik på min blog. Men jeg kan bare ikke liiiige huske mit password.....

Second Life tror jeg ikke jeg kommer til at bruge igen. Ej heller netmusikken fordi det vil irritere mig hver gang udlånet er blevet for gammelt. Library Thing viste sig ikke at være den store succes jeg havde regnet med så det er ikke sikkert jeg kommer videre her, men hvem ved?? Måske alligevel.
Og BibStream mangler kraftigt at få lidt mere at byde på for at blive rigtig interessant.

Til gengæld ved jeg allerede nu at sådan noget som Google Docs er noget jeg kommer til at bruge både nu og i fremtiden. Og så selvfølgelig min MP3. Den kommer jeg til at bruge rigtig, rigtig meget.

Nå, ikke alt er nævnt, men behøver jeg det? Er det ikke nok at sige at det har været spændende og at Ann har gjort det godt??!

Kommer der i øvrigt en eller anden form for fælles afslutning på det her? Er der fx. noget ledelsen gerne ser vi fortsætter med at bruge? Kommer der en opfølger til 23 ting? Kunne det tænkes at vi som en opfølger på 23 ting skal prøve at spille et onlinespil? Chatte på Arto? Lave film på en kameramobil? Lave vores egne potcasts til vores blog? Mulighederne er mange og en god ting i det her forløb har iøvrigt også været at det var okay at bruge arbejdstid på at løse opgaverne. Det rykker på grænserne for hvad der er tilladeligt medens man er på arbejde.

Så er der vidst kun det tilbage at sige, at nu må lodtrækningen af den bærbare godt falde ud til Min fordel... ;-)

1 kommentar:

PeterBrun sagde ...

Hej Jane
En kommentar til Library Thing:
Det er lidt tilfældigt med mine bogvalg der. Jeg synes nemlig det er bøvlet at finde bøger frem jeg gerne vil vise - og som du selv siger uden forside gir det ikke megen mening på sådan en blog.
Men eventyr er jeg da ret vild med og bruger dem hele tiden til at fortælle ud fra.