tirsdag den 20. maj 2008

Ting 10 - Opgave A - Netmusik

Det er sjovt med Netmusikken fordi der er så meget ældre musik man havde glemt der bliver genfundet og gensyns glæden er stor. Det er nemt at fortabe sig i "gammel" velkendt god lyd.
Men kedeligt at det er så begrænset. Både de små brudstykker man kan lyttet til - bare man kunne høre hele nummeret og kedeligt at ens ønsker til lån hurtigt overstiger kurvens kapacitet Og rigtig kedeligt at man hele tiden skal slette udløbne musik numre fra sin pc og MP3. Det kræver egentlig god selvjustits at få det gjort. Det er lidt det samme som at sørge for at der er god orden i mailboxen, at alt er sorteret, at slettet mail bliver slettet, at sendt post også bliver slettet gange to, osv. Så det er altså sådan noget der bliver gjort når man lige tager sig sammen og arbejder på at få orden, smidt ud og få ny plads.

Jeg synes ikke det var svært. Havde også prøvet netmusikken før. Det svære bestod i at få forbindelse mellem min MP3 og computeren. Og her er jeg virkelig løbet ind i problemer.
Jeg synes egentlig ikke jeg er helt ueffen til alt det her teknik, men i projektet med MP3én har jeg måttet sande, at jeg kom til kort. Jeg har forsøgt igen og igen. Haft den sendt ind til Ann der ikke fandt nogen fejl. Vel tilbage hos mig fortsatte frustrationerne og jeg har simpelthen ikke formået at få den til at du. Jo, der er liv i den og jeg kan også høre radio på den osv. Men jeg kan fortsat ikke få kontakt mellem pc og MP3. Så jeg må være den aller mest dof person i Esbjerg kommunes bibliotekssystem..... Og det skal jeg ha´siddende på mig - det er forsmædeligt...

Ingen kommentarer: