fredag den 21. december 2007

Fredag; Næst sidste arbejdsdag før jul!!!

Så er det allerede ved at være jul. Det er da helt ubegribeligt. Jeg har været rigtig tidligt ude i år, så julepynten blev så småt fundet frem i November og i den første uge af December fik jeg købt alt det der skal bruges til juleaften der kan købes på forhånd, julegaver, resten af pakkekalendergaverne, bagt småkager og lavet julesyltetøj. Jeg har endda fået købt stegeposer til ænderne str. xxl.!!!
Men så gik gejsten af mig.... Og nu er jeg da godt nok næsten klar til jul, men glæden og forventningens spænding har ikke indfundet sig. Ærgerligt nok. Kan man komme til at være for forberedt??
Vi skal kun ha´købt fløde, masser af persille (der står desværre kun en lille trist dusk persille i haven så jeg bliver nødtil at købe mig til den store mængde jeg har brug for...), og store og små kartofler I virkeligheden en lidt flad fornemmelse kun at gå rundt efter kartofler når alle andre rundt omkring en, farer for villede og/eller desperate rundt efter en hel masse, der skal købes på 1-2 dage.....

Det eneste men nok så væsentlig jeg ikke har nået er min altid dårlige samvittighed: Julekortene med familiehilsenerne til familie og venner..... Jeg har så svært ved at komme i gang og det er ikke bare i år. Sådan er det hvert år op til jul. Det skal jo gerne være en personlig julehilsen. Ikke sådan en der er skrevet på pc og printet ud i div. ex. For jeg får selv de fleste julehilsener fra andre der er skrevet i hånden..... Hvordan får de tid til det?? Og så det evige problem; At nå posthuset før lukketid. For jeg har aldrig styr på portoen og stiger den i øvrigt ikke også for hvert år? Det forekommer mig at det koster 25 øre eller mere hver gang jeg sender et brev - I kan nok høre at jeg mest benytter mig af mails. Det er meget nemmere, billigere, lige ved hånden og ofte er der hurtig respons.
Jeg kan godt forstå at Post Danmark har fået problemer. Jeg er i øvrigt også så irriteret på PD. Vi bliver ved med at få post til det ægtepar vi købte hus af for 2 år siden. Eller vi får post til naboen eller til nogen der ikke engang bor på "vores" vej. Så skal vi rende efter postbudet eller gide at gå forbi posthuset (der ikke umiddelbart ligger på ruten til hente/bringe børn eller handle ind). Så det ender som regel med at den forkert leverede post får lov til at ligge i entreen i lang tid og genere os hver gang vi får øje på den; Fordi vi stadig ikke har taget den forkerte post og fået den ekspederet videre....

Nå, det var lige lidt små sludder. Nu må jeg hellere få noget fra hånden (er dette måske et "morfar" ord?? Hva´siger du Bente Kann??)

Ingen kommentarer: