mandag den 28. januar 2008

Ting 10 + 11 - Og så kom der musik......

Hurra, det virker! Noget af det hvertfald. Jeg har den store fejl, at jeg bare går igang uden helt at læse opgaverne først, og så går det jo selvfølgelig af og til galt. Sådan er det gået med bibliotekernes netmusik. Jeg har downloadet en masse underligt noget til min hjemme pc og kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal stille op med det.
Heldigvis er min ægteviede datamatiker så jeg kan spørge ham om hjælp. Det går bare lidt ud over min forfængelighed - vil helst selv finde ud af det.
Men, jeg havde lige fundet en masse skøn musik med Mark Knopfler, Sting, Ennio Morricone og temaet fra Twinpeaks...... Og glædet mig til at høre det. Nu går jeg så og spekulerer på hvordan jeg skal få løst mit problem og når jeg har en ide, så går jeg igang med at løse det. Håber det går som jeg vil. Så kan jeg tage min MP3 med mig ud på magasinet og høre musik, medens jeg kasserer billedbøger og andet. Det var jo det der var planen allerede fra starten af....

Jeg valgte helt tilfældigt den første af de to valgmuligheder i opgave 11 - Deezer. Det tog mig lidt tid at finde ud af, at ikke al musik kan høres, men nu har jeg da fundet noget rigtig fedt musik til min playliste. Skru op for Van Halen og "Jump" - den kan kun høres rigtig højt. Fortsæt den høje musik med Seal og tag derefter en sjæler med Saybia. Slap derefter af med Coldplay og vellyd fra Lenny Kravitz, Alanis Morrisette og Melanie C.
Senere vil jeg prøve at finde flere gode numre fra Deezer, når jeg kan komme i tanke om nye numre/artister jeg gerne vil høre på.

Radioen på Deezer har jeg til gode - den fik jeg ikke til at virke.

Måske gidder jeg prøve Last.fm på et senere tidspunkt - bare for at have noget at sammenligne med...??!! Jeg synes jeg har hørt om den??

1 kommentar:

Tjøj tjøj sagde ...

Hej Jalo....

Du er rigtig god til at skrive en masse....Du spurgte hvor jeg skulle hen på sommerferie, det bliver Italien igen igen....DEJLIGT
Hilsen Tjøj tjøj