fredag den 4. januar 2008

5 min. i lukketid. Det er næsten weekend

Så blev det koldt uden for. Endelig, vil nogen nok mene. Selv tænker jeg, at nu får vi forhåbentlig bugt med alle de der omgangssygdomme, som vi på skift, har smittet hinanden med. Hurra for det.
Ellers er der ikke meget hurra over vejret. Koldt, blæsende og koldt.... Det er ikke rart at skulle bevæge sig ud i. Men frem og tilbage skal jeg og alle andre jo. Her kommer en lille kørehistorie jeg oplevede i morges. Forståeligt nok, blev jeg noget harm.

Jeg kom kørende på motorvejen med god fart og blev overhalet af en "halv" flyttebil, der kørte ind foran mig og satte farten ned, så jeg måtte sænke farten til 120. Jeg tænkte og forventede at han nu satte farten op, for hvorfor ellers overhale? Det gjorde han bare ikke. Da jeg så havde kørt længe nok med en meget kort afstand imellem os, overhalede jeg naturligvis. Det gjorde han så også..... Nå, tænkte jeg og måtte endnu engang sænke farten til 120 og køre lige i hælene på ham, indtil jeg endnu engang tabte tålmodigheden og overhalede. Det samme gentog sig!!
For at komme væk fra idioten, forsøgte jeg at køre rigtig stærkt for at ryste ham af, men forgæves. Han overhalede mig for 4 gang!
Da blev jeg gram i hu. Men besindede mig da jeg så, at der kun var 1000 m til min af kørsel. Ellers ved jeg godt nok ikke hvad jeg skulle have gjordt.
Hvad i alverden var meningen?? Jeg er ret sikker på, at det ikke var en jeg kendte.

Nå weekenden og friheden kalder.... :-)

Ingen kommentarer: