fredag den 17. oktober 2008

Ski´ go´ dag

Havde lige en ferie dag i dag og den kunne ikke have været mere perfekt. Jeg kan godt li´at være hjemme hos mig selv, at være sammen med min familie og at det er godt vejr. Og som ved et mirakel, så har det bare lige været dagen hvor alle tre ting er gået op i en højere enhed. Tak, tak for det!

Vi stod sent op, hyggede med morgen kaffe, så tv (tegnefilm selvfølgelig), spillede Oline med ungerne på nettet; det synes både Astrid og Jonas er sjovt. Så sov vi til middag medens Torsten vaskede vinduer (!!!). Så hyggede vi igen over kaffen og gik ud i gårdhaven og var ude i mange, mange timer. Torsten malede hoveddøren - den trængte meget. Ungerne legede i sandkassen og gravede i jorden lige der hvor jeg lugede og satte små forårsløg. De blev naturligvis gravet op igen...
Så så vi på regnorme. Det er da helt fantastisk så mange regnorme der var på det der lille stykke jord. De snoede og vred sig i en uendelighed.
Da Astrid ikke kunne lade den ny malede dør være i fred, gik vi en tur i haven. Vi plukkede og smagte på hindbær og de gode meget røde Ingrid Marie æbler. Hvor er det bare skønt at kunne gå ud i haven og plukke æblerne lige ned fra grenene.
Jonas morede sig med æblekast. Han stod og kastede nedfaldsæbler fra græsplænen ind i beddet - hvilket var meget godt, da Torsten ellers får noget af et arbejde med at fjerne dem, når en gang han skal slå græs.
Midt i alle de halvdårlige æbler, var der også nogle der var ok. Dem lagde vi ind af det åbne vindue i børneværelset og opdagede dem igen, da de skulle i seng. Så ville de selvfølgelig have æbler og det fik de naturligvis og så lå i deres små senge og gnaskede sig i søvn. Rigtig hyggeligt.

De faldt faktisk forbavsende hurtigt i søvn - har ellers haft en del problemer med unger der ikke vil sove før, af og til flere timer efter, de er blevet puttet og det er bare til at blive helt vandvittig af. Men i dag sov de forholdsvis hurtigt. Det må være al den friske luft, det lange bad (hvor Astrid pludselig sked i vandet... , så var det bad da også endelig ovre) og den sene aftensmad.
Maja på den anden side, var ikke til at drive i seng. Vi har stort set ikke set hende hele ugen. Hun har været på ferie hos Bedste fra Søndag til Onsdag. Torsdag hyggede hun med Torsten, jeg kom desværre sent hjem. Og i dag Fredag, har hun været i Legoland med sin bedste veninde. Alle der er medlem af bagerens Krummeklub, kan komme gratis ind i denne uge, så det var jo bare super at hun kunne komme med nogen der skulle af sted og at hun så kunne komme gratis ind.

Selv har jeg lige slappet af foran Torstens pc der endelig er blevet repareret og har spillet Sacred 2. Ok spil og jeg er da også allerede oppe på level 5 med min Druide. Men jeg vil måske starte forfra, for jeg har ikke giddet læse manualen, så jeg har gjort en stor fejl undervejs. Mine Skills har jeg desværre smidt ud til ingen verdens nytte... Ej, det er altså bare ikke så godt.

Man skulle da ellers tro at jeg nogenlunde viste hvad det handlede om, når man tænker på hvor meget jeg har spillet noget der ligner; noget i samme genre. Men jeg er en tåbelig kone - intet mindre og så får jeg dyre lærepenge... :-) Nå, heldigvis taber jeg ikke modet. Måske begynder jeg forfra og med en anden figur. Jeg ville egentlig helst spille med en Tempel Guardian, men af en eller anden grund valgte jeg altså druiden. Hun er da ok. Og jeg tænker at når hun har flere skills, så bliver hun straks mere interessant end hun er nu.
Det må blive en anden dag, gidder ikke mere nu og nu har Torsten også overtaget sin egen pc; min pc er for gammel til at kunne klare de nyeste spil, desværre. Men lige nu sidder vi her begge to, hvilket er hyggelige og jeg kan da også sagtens finde ud af at lave noget andet end at spille spil på min pc.

Maja er kommet i seng. Hun så Vild med dans og mente så at hun skulle sidde og spille på nettet. Det nåede hun i omtrent en halv times tid, før jeg rullede mig så meget ud, at hun til sidst forstod at nu var det sengetid. Modvilligt gik hun ned ad trappen og i seng. Heldigvis blev hun glad for alle de nye bøger jeg har lånt med hjem til hende. Det er så dejligt at hun godt kan li´at læse og at hun er så god til det. Så hun sluttede af med en god bog - som så mange af os gør ;-)
Nu vil jeg surfe lidt på nettet og så i seng. Det må ikke blive alt for sent - de små vågner jo også i morgen.
Godnat til alle her fra :-)

Ingen kommentarer: