onsdag den 18. juni 2008

Go supermodel

Så hurtigt moden skifter. Eller en trend. Min datter har spillet Habbo på nettet og det er der godt nok kommet en del konflikter ud af - det er en såkaldt gratis online spille for tweens. Det er bare det, at det ikke er så gratis endda. For at det skal blive rigtig sjovt, så skal man betale kontant for adgang til vip funktioner og så begynder det at blive dyrt for en forældre. Det har jeg måttet sande.

Habbo er nu her bare et par måneder senere, blevet helt yt og in er istedet GoSupermodel. Det har jeg så forsøgt mig med, bare for at se hvad det er for noget. Og jeg kan sådan set godt se at det er noget der "fanger" de små, halv store piger. Det er et dansk, meeget lyserødt online spil som Habbo (Habbo er ikke lyserødt, men dansk) men med mest appel til piger.
Endnu er min datter ikke begyndt at plage om at købe sig til penge på denne hjemmeside, men jeg gruer for når hun opdager at det er en mulighed. Plagerierne vil ingen ende ta´. Og når noget går galt og / eller pengene er væk, eller hacket, så bliver der en tuden og en sorg så stor at det ikke er til at forstå.
Kender nogen i forvejen Trollz´s hjemmeside (på engelsk), så kan man godt lidt sammenligne GoSupermodel med den. Jeg tænker at GoSupermodel har låndt kraftigt fra Trollz. Men det er også et virkeligt godt koncept. Fordelen ved GS er bare, at det er en dansk hjemmeside. Så kan alle danske børn der kan læse være med.

For alle interesserede voksne, så er der et link til GS fra overskriften i dette indlæg.
Rigtig god fornøjelse. :-)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Du behøver da ikke frygte at din datter kommer renende og plager efter at købe sig til gopenge på siden. Selvfølgelig KAN man have muligheden at bestille, men det er slet ikke nødvændigt. De kan let tjene dem i en fotosektion eller andet, og tjene gopenge nemt og hurtigt. Så goSupermodel er sådanset intet problem, men det er Habbo.