mandag den 16. juni 2008

Min computer er kaput!

Min datter og jeg deler computer - hun bruger den efterhånden mere end jeg gør. Og nu da jeg skulle bruge den selv, så ville den ikke. Gram i hu fik jeg kaldt min ægteviede op til åstedet og ville have ham til at ordne den. Han er edb mand, så det måtte han jo kunne ordne. Men jeg skulle blive klogere. Det er simpelthen harddisken der er røget sig en tur. Så alle mine dokumenter, alle mine links, alle mine billeder og hvad jeg ellers har, er væk. Bare simpelthen væk. Det er forfærdeligt! Der kan jo efterhånden ligge et halvt liv på sådan en computer. Og hvem tænker på at tage backups? Ikke almindelige mennesker hvertfald.
Da min bedre halvdel nu er edb kyndig vil det måske være muligt at rede nogle af mine filer, men intet er sikkert.
Nu gik det pludselig også op for mig at jeg ikke længere har adgang til min netbank...! Oh rædsel. Jeg er af den slags der hver eneste måned forsøger at leve for den løn jeg får udbetalt, men hver gang må ty til de reserver jeg lægger til side til dårligere tider, så reserven bliver tømt hver måned og er ikke eksisterende. Jeg sidder efterhånden hver måned og overfører penge fra min ene konto til min anden konto. Nu er jeg da nødtil at tage et smut forbi min bank - I ÅBNINGSTIDEN! Hvem har fri på det tidspunkt? Det kan ikke være mange.
I øvrigt vil jeg gerne skifte bank for jeg synes så dårligt om den jeg har, men jeg er så dum at jeg har en lille kassekredit jeg bruger af hele tiden, så jeg aldrig kan få skiftet, fordi jeg er i minus. Det er ikke mere end 3000,- kr. det handler om, så det er simpelthen så dumt, så dumt. Tænk at blive stavnsbundet for så lille en sum. Det er ikke godt. Man skulle være pædagog eller sygeplejerske i stedet for bibliotekar. Så kunne det være jeg havde en økonomi i balance?

Ingen kommentarer: