onsdag den 2. juli 2008

GoSupermodel 2

Nu har jeg spillet en del inde på Go Supermodel og min mening om denne hjemmeside er falmet betragteligt. Jeg er IKKE begejstrer. Mage til dårlige signaler til unge piger skal man da lede længe efter.
Hvis man skal købe tøj til sin påklædningsdukke, nyt hår eller andet, så har man to muligheder. Enten at købe penge gennem mobiltelefonen (! Forestil Jer små pigers plagerier) eller deltage i de ca. 4-5 spil der er der. Deltager man i en fotocession, skal man klæde sig på og tjene point efter påklædning. Problemet er bare at uanset hvad man tager på, så giver det flest point og størst chance for at vinde, hvis man har bikini på... Og det uanset opgaven handler om at klæde sig på til galla, street eller rock.
Så altså, uanset hvordan man ellers klæder sin påklædningsdukke på, så vinder man faktisk kun, hvis man er meget let påklædt. Det synes jeg ikke kan være meningen. Det er da ikke det jeg ønsker min 9 årige pige skal lære. Er det ikke en meeget dårlig morale?

Og så er der så mange konkurrencer hvor man skal udlevere navn, adresse og andet. Det er jeg slet ikke vild med. Det har jeg ikke lyst til at min datter gør.
Ingen kan være i tvivl om at der er de der konkurrencer, for der kommer mange remindere om dem, direkte ind på ens email konto på GoSupermodel.
Det er næsten så man bliver sovset ind i skjulte reklamer samtidig med at man betaler for at være med.
Det synes jeg er rigtig, rigtig dårligt. Men hvad kan man gøre? Jeg kan dårligt forbyde min datter at bruge den hjemmeside. Der ville blive en jammer og plagen uden lige og hun ville ikke kunne forstå hvorfor jeg sagde nej.
Så, hvad så?
Personligt synes jeg hvertfald at GoSupermodel der ser harmløs nok ud til en start, er en dårlig reklame og PR hjemmeside der "stjæler" folks penge og får børn til at udlevere personlige oplysninger.
Dårligt, dårligt, dårligt!

7 kommentarer:

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Anonym sagde ...

Jeg synes ærligt talt at du bedømmer hjemmesiden på for lidt. Jeg spiller selv derinde og har gjort det i nogle år. Jeg vil give dig ret i at det ind i mellem er kjoler man vinder på i fotosesion.. Men i andre perioder er det langkjoler man har på, også i strand katagorien..

Men ja det spil sender måske nogle lidt forkerte sinaler, men hvad med de andre?

Backstage, det handler om at klæder nogle på? Og så træner det din hjerne, med f.eks. huskespil.

Modemather, der sortere du tøj.. Men egentligt er det et simpelt tænke spil, som man kan spille næsten hvor som helst..

Udover spillende er der også mange steder hvor man kan udfolde sin kreativtet.. Hvilket de bakker meget op om.

Og så skal man jo også lige tænke på at det er en virksomhed, og at man ikke kan undgå at det vil bære præg af det..

Simone sagde ...

Hm... først og fremmest er jeg meget glad for, at du kan argumentere din mening på en meget høflig og ubehøvlet måde. Det respektere jeg dig for. Jeg spiller normalt ikke fotosession, da det er ret så svært at vinde, men jeg har aldrig på nogen måde lagt mærke til at modellerne fik flere point, jo mindre tøj de havde på. Så tror heller ikke din datter vil have det. Gosupermodel forbyder folk at fortælle sin navn, nummer, adresse og andet personlig fakta op sig selv, da det godt kan være ret så farligt. Men i nogle få konkurrence, handler det om ægte gaver, som skal blive sendt til en, og så skal man vide det fuldenavn, adressen og telefonnummeret, for at kunne sende gaven, og når man er tilmeldt til konkurrencen kan ingen andre end Admin, og watAgame se det. Gosupermodel har meget nøje regler, og de gør deres bedste for at overholde dem, men det er dog svært, når der er så mange, der prøver at gøre det modsatte af hvad reglerne er. Men heldigvis er der et godt og social sammenhold på gosupermodel, og næsten hver dag er der god og hyggelig stemning.
-Simone.

Simone - Lige en hurtig rettelse. sagde ...

Ups, jeg kom til at lave en mindre fejl, der skulle ikke stå ubehøvlet, men venlig (:

Anonym sagde ...

Jeg spiller selv Gosupermodel, nogengange kan jeg også tænke sådan som du gør. Når man har en anden mening end den de fleste har i forumet, bliver man revet i som katte, der er oppe at tottes, ligesom nu, når du kommer frem med din mening!

Anonym sagde ...

For det første:
synes jeg ikke at det 'sender forkerte signaler' at man skal være i bikini til de forskellige kategorier. Hvad der giver mange point afhænger af hvad der er populært på siden/hvad folk taget på. Det skifter mellem bikinier, lange bukser, nybegyndertøj, whatsoever. Det har jeg aldrig taget skade af.

For det andet:
Jeg ved ikke hvordan dælen du har tænkt dig at få sendt en biografbillet hjem til en adresse du ikke vil oplyse. Prøv at se det fra en anden vinkel af: det er fedt de udlover IRL præmier. Desuden tvivler jeg på, at mange mindreårige piger vil give deres adresse ud til højre og venstre. (bemærk at goSupermodel ikke gemmer eller misbruger adressen.)

For det trejde:
oplever jeg ikke som aktiv bruger at blive påduttet alle mulige irriterende reklamespots og spammails fra selve siden.

For det fjerde:
Synes jeg det er meget overfladisk skrevet. Du kommer slet ikke i dybden med det, og det virker ikke som om du har sat dig ind i selve fælleskabet - overhovedet. Mange er der inde udelukkende for at være i fælleskabet, hvilket jeg mener er det vigtigste med siden. Jeg synes generelt der bliver taget god hånd om mindreårige, selvom nogle (og nej, det kan man ikke undgå) selvfølgelig har en vis hård tone.

Jeg ser absolut ingen grund til at udelukke din datter fra siden, og hvis du gør det er det sandsyneligvis udelukkende pga. overbeskyttelse, måske et dårligt førstegangsindtryk. Og det ville ærligt talt være meget ærgerligt.

Anonym sagde ...

Orgh så hold dog kæft. Det er din lille mening om spillet. HELLO din mening er sgu da ikke korrekt vel?
Så enten forbyder du din datter i at spille, ellers er det da bare syndt for dig :-)