onsdag den 5. marts 2008

Ting 12 + 13 - Delicius & Technorati

Så er jeg endelig blevet færdig med opgaverne 12 & 13. Det var sjovt og nyttigt med Delicius. Den kan jeg nu efterfølgende bruge både på mit arbejde og der hjemme, altså til både privat og professionelt brug. Det er meget fint, for jeg har tit siddet ved min egen hjemme-pc og fundet sjove ting og sager, som jeg gerne har villet bruge til plakater og andet på mit job. Indtil nu har jeg sendt mails med links til mig selv på min arbejdsmail og det fungerer, men med tagging, er det jo bare så nemt, så nemt.

Nu har jeg installeret Delicious på min egen hjemme-pc, på min arbejds-pc og på den pc jeg arbejder med i udlånet, når jeg har udlånsvagt. Smart, smart.

Og så er jeg i forvejen meget selektiv med hvad jeg gemmer, så jeg ikke får en masse "døde" links, til at forplumre det hele, så det bliver uigennemskueligt.

Helt anderledes forholder det sig med Technorati. Den kommer jeg aldrig til at bruge igen - tror det ikke hvertfald. Det tog bare rigtig lang tid at gå alle opgaverne igennem og jeg fik ikke ret meget ud af det.

Jo, jeg fik lagt mine egne 2 blogs ind på Technorati, men fandt kun en anden blog jeg kunne tænke mig at kigge på igen..... Ikke mange ud af alle dem jeg har set, vel? Og det er endda blevet til en hel del blog besøg.

Nogen gange har jeg moret mig over hvad alle søgefunktionerne har fundet frem til mig. Jeg har fx. søgt på "jewelry, smykker, fantasy art, fantasy books" m.m. og i en af søgningerne var overskriften i den første blog: female orgasm fingering - IKKE det jeg havde søgt efter overhovedet!!!

Men jeg blev da pludselig rigtig vågen.....

Ingen kommentarer: